Drie voordelen van Google Shopping

2023-03-01
Traffic Today

Wil jij ads uitbesteden, dan is het goed om je vooraf te laten informeren over de verschillende soorten advertenties die er binnen Google zijn. Misschien denk jij bij advertenties gelijk aan de standaard tekstadvertenties bovenaan de zoekresultaten van Google. Erg effectief, maar niet altijd de juiste keuze. In deze blog stellen we je graag voor aan Google Shopping: een andere manier van adverteren in Google.

1. A picture tells more than a 1.000 words

Hoe mooi jouw verhaal ook is, wanneer je een klant de keuze geeft om het product ook te bekijken, is dit wat uiteindelijk blijft hangen. Een foto kan dus een echte dealbreaker zijn! Dit klinkt misschien beangstigend, maar het kan ook juist betekenen dat jij klanten sneller weet over te halen. Google Shopping is hier een uitstekende wijze voor: in plaats van dat je via een korte tekst vertelt wat je product kan betekenen, kan je ook werken met een foto, waardoor de klant het product gelijk kan beoordelen. Zorg ervoor dat je foto’s van hoge kwaliteit zijn, aangezien je klanten hierdoor sneller overtuigd zullen zijn.

2. Bovenaan de zoekresultaten

Het hoofddoel van adverteren in een zoekmachine is natuurlijk om bovenaan de zoekresultaten te verschijnen. Wanneer je ervoor kiest om Google Shopping in te zetten, zorg je ervoor dat je dit doet. Deze advertenties staan namelijk nog boven de normale tekstadvertenties binnen Google, waardoor dit het eerste is wat zoekers te zien krijgen. Hierbij moet wel gezegd worden dat je niet de enige bent die hier verschijnt, maar naast al je concurrenten staat. De bal ligt dus bij jou, aangezien jij natuurlijk wel in staat bent de meest aantrekkelijke Google Shopping advertentie te maken, toch?

3. Speel met de prijs!

Bij een tekstadvertentie in Google is het zeldzaam dat een bedrijf de prijs van het product gelijk vermeldt. Het komt misschien wat goedkoop over om te doen, simpelweg omdat niemand anders het doet. In Google Shopping is dit niet het geval: de prijs van je product staat hier namelijk als gegeven bij. Dit helpt de klant gelijk in het maken van een keuze, want wanneer deze ziet dat het product bij jou nét wat goedkoper is dan bij de concurrenten, is de keuze snel gemaakt. Natuurlijk is dit niet de enige geldende factor, maar voor veel consumenten toch wel een hele belangrijke.

Begin nu met Google Shopping!

Dus, waar wacht je nog op? Google Shopping is een prachtige dienst waarmee jij op eenvoudige wijze onder de aandacht van je doelgroep komt. Natuurlijk hoef je deze dienst niet helemaal alleen uit te voeren: neem eens een kijkje op traffictoday.nl en ontmoet een specialist die precies weet hoe ze voor jou Google Shopping moeten inzetten.